IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

هکر‌های طرفدار فلسطین، شرکت‌های شیمیایی اسرائیل را تهدید می‌کنند

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir cyber attacks israeli chemical companies 1
کارشناسان امنیتی هشدار دادهاند که عوامل تهدید، شرکت‌های صنایع شیمیایی اسرائیلی را که در اراضی اشغالی فعالیت می‌کنند، هدف قرار می‌دهند.

عوامل تهدید یک کمپین هک گسترده را با هدف شرکت‌های شیمیایی اسرائیلی فعال در سرزمین‌های اشغالی راه اندازی کرده‌اند. گروهی به نام نیروی قدس الکترونیک یا Electronic Quds Force، مهندسان و کارگران شرکت‌ها را تهدید می‌کند و از آنها دعوت می‌کند از سمت خود استعفا دهند.

هکر‌ها تل آویو را به خشونت متهم می‌کنند، بنا بر گفته‌ها، این حملات انتقامی علیه دولت اسرائیل و سیاست آن علیه فلسطینیان است.

در پیامی که نیروی قدس الکترونیک ارسال کرده است، آمده است : «توصیه ما به دانشمندانی که در کارخانه‌های شیمیایی کار میکنند این است که شغل خود را رها کرده، شغل جدیدی را پیدا کنند و در مکانی که فکر میکنند ما حضور نداریم، پناهگاهی پیدا کنند. شغل خود را رها کنید. به‌دنبال یک کار جدید باشید. امار هر حال ما در هر مکانی با قدرت حضور داریم».

آنها ادامه داده اند : "ما تایید می‌کنیم که شغل شما در کارخانه‌های شیمیایی تهدیدی برای زندگی شما است. اما، ما هرگز در ذوب شدن بدن شما با مواد شیمیایی در دفعات بعدی که یک اقدام خشونت‌آمیز علیه فلسطینی‌ها انجام شود، تردید نخواهیم کرد. "

این پیامی واضح است و هکر‌ها ادعا می‌کنند که می‌توانند در عملیات کارخانه‌ای که توسط شرکت‌های شیمیایی اداره می‌شود که به طور بالقوه باعث تلفات جانی انسان‌ها می‌شود، مداخله کنند.

تنش در این مدت بسیار بالا بوده است، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ژانویه خونین‌ترین ماه در کرانه باختری از سال ٢٠١۵ است که در طی آن، تا به امروز، ٣۵ نفر توسط ارتش اشغالگر اسرائیل و شهرک‌نشینان از‌جمله ٨ کودک کشته شدند.

فرمانداری جنین با ٢٠ کشته بیشترین تعداد کشته شدگان را از ابتدای امسال به ثبت رسانده است.

این پیام‌ها به همراه تصاویری از سامانه‌های کنترل صنعتی یا Industrial Control Systems (ICS) که گفته می‌شود متعلق به یکی از شرکت‌های شیمیایی هدف حملات سایبری است، در کانال تلگرامی این گروه منتشر شده است.

takian.ir cyber attacks israeli chemical companies 2

بر اساس گزارش‌سازمان ملل، تعداد عملیات‌های انجام شده توسط ارتش اسرائیل در روستا‌های فلسطینی در هفته گذشته افزایش یافته است، سال ٢٠٢٢ مرگبار‌ترین سال برای فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری در ١٦ سال گذشته بوده است.

حملات سایبری از هر دو طرف در حال افزایش است، در سپتامبر ٢٠٢٢، گروه هک طرفدار فلسطین GhostSec ادعا کرد که ۵۵ کنترلر منطقی قابل برنامه‌ریزی یا Programmable Logic Control (PLC) متعلق به Berghof که توسط سازمان‌های اسرائیلی به‌عنوان بخشی از کمپین فلسطین آزاد استفاده می‌شد، را به خطر انداخته است.

گروه GhostSec همچنین ویدیویی منتشر کرد که نشان‌دهنده ورود موفقیت آمیزی به پنل مدیریت PLC میباشد و همراه آن اسکرینشات‌هایی از صفحه HMI که برخی از مراحل حمله، از‌جمله بلوک PLC را نشان داده است.

این گروه همچنین اسکرین شات‌های دیگری را به اشتراک گذاشت و ادعا کرد که به پنل کنترل دیگری دسترسی پیدا کرده است که می‌تواند برای تغییر سطح کلر و pH در آب استفاده شود.

در آگوست ٢٠٢٢، گروه هکری ALtahrea Team وب‌سایت‌های بنادر یافا، حیفا، عکا و ایلات را تخریب کرد.

این گروه همچنین صد‌ها وب‌سایت اسرائیلی از‌جمله وب‌سایت شهرداری شهر سدروت را هدف قرار داد.

برچسب ها: ALtahrea Team, GhostSec, Berghof, Programmable Logic Control, کنترلر منطقی قابل برنامه‌ریزی, Telaviv, Electronic Quds Force, نیروی قدس الکترونیک, Industrial Control System, تل آویو, Palestine, فلسطین, ICS, PLC, Hacker, israel, اسرائیل, دفاع سایبری, تهدیدات سایبری, Cyber Security, هکر, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل