IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

موج حملات سایبری مخرب متقابل هکر‌ها، همگام با اوج‌گیری جنگ اسرائیل و حماس

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir hackers join in on israel hamas war with disruptive cyberattacks
چندین گروه هکری به تشدید درگیری اسرائیل و حماس که پس از حمله بزرگ گروه شبه‌نظامی فلسطینی حماس آغاز شد، پیوسته‌اند.

حماس حمله بی‌سابقه‌ای به اسرائیل از نوار غزه را آغاز نمود و در پی آن هزاران راکت به اسرائیل شلیک کرد و جنگنده‌های خود را به بخش جنوبی این کشور فرستاد. در پاسخ، اسرائیل به حماس اعلام جنگ نمود و شروع به تلافی کرد. در نتیجه تشدید درگیری‌ها، صد‌ها نفر از هر دو طرف کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

علاوه بر مهاجمان تحت حمایت دولت که احتمالا تلاش‌های سایبری خود را در پشت‌صحنه افزایش داده‌اند، گروه‌های هکتیویست معروف حامی هر دو طرف نیز، حملات سایبری خود را تشدید کرده‌اند.

بر اساس جدول زمانی ایجاد شده توسط مشاور امنیت سایبری و از علاقه‌مندان به OSINT، جولیان بوتهام، اولین حملات هکتیویستی توسط Anonymous Sudan علیه اسرائیل کمتر از یک ساعت پس از شلیک اولین موشک توسط حماس انجام شد. این گروه سیستم‌های هشدار اضطراری را هدف قرار داد و ادعا کرد که برنامه‌های هشدار در اسرائیل را از کار انداخته است.

takian.ir hackers join in on israel hamas war with disruptive cyberattacks 2
‌جروزالم پست، بزرگترین روزنامه انگلیسی زبان اسرائیل نیز هدف حمله گروه انانیموس سودان قرار گرفت.

یک گروه حامی حماس به نام Cyber Av3ngers اپراتور سیستم خودکار اسرائیل (Noga) که یک سازمان شبکه برق است را هدف قرار داد و ادعا کرد که شبکه آن را به خطر انداخته و وب‌سایت آن را از کار انداخته است. این گروه همچنین شرکت الکتریک اسرائیل (بزرگترین تامین کننده برق در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی) و همچنین یک نیروگاه را هدف قرار داد.

گروه حامی روسیه با نام Killnet نیز حملاتی را علیه وب‌سایت‌های دولتی اسرائیل انجام داده است.

یک باند هکر فلسطینی به نام Ghosts of Palestine (ارواح فلسطین) از هکر‌های سراسر جهان برای حمله به زیرساخت‌های خصوصی و عمومی در اسرائیل و ایالات متحده دعوت به همکاری کرده است. گروهی به نام Libyan Ghosts (ارواح لیبی) شروع به تخریب وب‌سایت‌های کوچک اسرائیلی در حمایت از حماس کرده است.

در بیشتر موارد، این هکتیویست‌ها از حملات Distributed Denial-of-Service (DDoS) برای ایجاد اختلال استفاده کرده‌اند. برخی از آنها مدعی شدند که اختلالات قابل توجهی در اهداف خود ایجاد کرده‌اند، اما اصلا عجیب نیست که هکتیویست‌ها در مورد اقدامات خود اغراق کنند. به‌عنوان مثال، ادعا‌های هکر‌های مرتبط با ایران و سایر هکر‌های مرتبط با حماس، مبنی بر اینکه آنها یک حمله سایبری به سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین اسرائیل انجام داده‌اند، احتمالا اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد.

از دیگر سو، گروه‌هایی مانند Killnet و Anonymous Sudan (که هر دو با روسیه مرتبط هستند) به حملات بسیار مخرب معروف هستند. در گذشته آنها شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، X (توئیتر سابق) و تلگرام را با حملات DDoS گسترده هدف قرار دادند.

از طرف دیگر، یک گروه طرفدار اسرائیل به نام ThreatSec مدعی است که زیرساخت‌های ISP AlfaNet مستقر در غزه را به خطر انداخته است.

هکتیویست‌هایی که گفته می‌شود با کشور هند مرتبط بوده اما از خارج از هند مدیریت شده فعالیت می‌کنند، به وب‌سایت‌های دولتی فلسطین حمله کرده و برخی از آنها را غیرقابل دسترس کرده‌اند.

گروهی به نام Garuna حمایت خود را از اسرائیل اعلام کرده است و TeamHDP وب‌سایت‌های حماس و دانشگاه اسلامی غزه را هدف قرار داده است.

در گزارشی که به‌تازگی منتشر شد، مایکروسافت اعلام کرد که شاهد موجی از فعالیت‌های یک گروه تهدید مستقر در غزه به نام Storm-1133 بوده است که هدف آن سازمان‌های اسرائیلی در بخش‌های دفاعی، انرژی و مخابراتی در اوایل سال ٢٠٢٣ بوده و در راستای منافع گروه حماس، فعالیت می‌کند.

برچسب ها: AlfaNet, TeamHDP, Garuna, ThreatSec, انانیموس سودان, ارواح لیبی, Libyan Ghosts, ارواح فلسطین, Killnet, Noga, Cyber Av3ngers, Ghosts of Palestine, غزه, Storm-1133, Anonymous Sudan, Hamas, حماس, Hacktivist, هکتیویست, Palestine, فلسطین, Gaza, لینکدین, israel, اسرائیل, DDoS, Cyber Security, جاسوسی سایبری, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل