IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

فایروال لایه کاربرد (وب) ابر-بوم (Cloud-native WAF) چیست؟

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir cloud native web application firewall 1
‌با راه‌حل امنیتی داخلی و محلی شما که شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار، سیگنچر‌ها، قوانین و یادگیری ماشینی می‌باشد، ممکن است فکر کنید که از برنامه‌های شما به طور کامل محافظت می‌شوند.

چگونه می‌توان مطمئن شد که برنامه‌ها ایمن هستند؟ و اگر برنامه‌های ابر-بوم نیز در کار باشند چه؟ آیا یک راه‌حل قدیمی می‌تواند از همه این برنامه‌های ابری در برابر تهدیدات امنیتی داخلی، خارجی و ابری محافظت کند؟

درواقع، WAF مبتنی بر فضای ابری شکاف‌های راه‌حل‌های امنیتی داخلی را پر می‌کند. با مقیاس‌پذیری ابر-بوم (ابرزی)، این راه‌حل تایید شده می‌تواند با حملات در هر حجمی مقابله کند. در این مطلب به مزایای WAF بومی Cloud پرداخته شده است.

اساسا، Cloud-native WAF چیست؟
‌به بیان ساده، WAF ابر-بوم نوعی از WAF (Web Application Firewall) است که بر روی ابر مستقر می‌شود؛ اغلب در ورودی شبکه (در ورودی CDN یا در فضای ابری تامین‌کننده میزبان) قرار دارد.

با توجه به موقعیت برتر خود در ورودی شبکه، این WAF‌های سبک و ابر-بوم، تمام درخواست‌های ترافیک ورودی را کنترل می‌کنند، درخواست‌های نادرست و ناصحیح را در مسیر رسیدن به سرور فیلتر می‌کنند و فقط به‌کاربران قانونی اجازه دسترسی به برنامه وب را می‌دهند.

takian.ir cloud native web application firewall 2
هفت دلیل برای اینکه چرا به WAF Cloud-Native نیاز دارید

• طبیعتا WAF‌های Cloud-Native به‌راحتی مقیاس‌پذیر هستند.
• آنها عمق بیشتری از حفاظت را ارائه می‌دهند.
• کارشناسان معمولا آنها را مدیریت می‌کنند.
• راه‌حل‌های WAF ابر-بوم، تهدیدات را در همان آغاز شبکه مسدود می‌کند.
• آنها به جدید‌ترین اطلاعات هوشمند و در لحظه دسترسی دارند
• استقرار و نگهداری آنها آسانتر است.
• آنها مقرون به صرفه‌تر هستند.

مقیاس‌پذیری راحت در WAF‌های Cloud-Native
‌یکی از بزرگترین مزیت‌های رایانش ابری به‌طور‌کلی و به طور خاص WAF‌های ابر-بوم این است که به‌راحتی مقیاس‌پذیر هستند. علاوه بر قدرت زیرساختی و افزونگی‌های داخلی، WAF‌های مبتنی بر ابر معمولا توسط شبکه‌های با ورودی عظیم یا شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) با نقاط حضور پراکنده در سطح جهانی (PoP) تغذیه می‌شوند.

این شبکه‌های ورودی به WAF‌ها کمک می‌کنند تا با هرگونه افزایش ناگهانی یا افزایش آنی ترافیک به برنامه شما رسیدگی کنند و در‌عین‌حال به نظارت و فیلتر کردن درخواست‌ها در مقیاس مختلف و بدون ایجاد اختلال در سرعت و عملکرد برنامه وب شما ادامه دهند. بنابراین، مبادله بین امنیت و عملکرد با WAF‌های مبتنی بر ابر حداقل است.

عمق بیشتری از حفاظت را ارائه می‌دهند.
‌اکثر سازمان‌ها در دامنه‌ها و اندازه‌های مختلف در تلاش هستند تا بستر حضور آنلاین خود را ایجاد و گسترش دهند. برای بهبود تجربیات مشتری، آنها از برنامه‌های کاربردی مبتنی بر ابر، API‌ها، میکروسرویس‌ها و مجموعه‌ای از خدمات شخص ثالث استفاده می‌کنند که خدمات آنها را چابک، انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر می‌کند.

علاوه بر این، اکثر سازمان‌ها استراتژی‌های هیبرید و/یا چند ابری دارند که در آن، برنامه‌ها در محیط‌های متعددی میزبانی می‌شوند، از‌جمله فضای داخلی، ترکیبی، چند ابری، ابر عمومی/خصوصی و غیره.

این تحول با طیف گسترده‌ای از مشکلات امنیتی همراه است؛ از گسترش مداوم سطح حمله گرفته تا قابلیت بهره‌برداری آسان‌تر از پایگاه‌های داده. و WAF‌های ابر-بوم برای رویارویی با این چالش‌های امنیتی بهتر از WAF‌های داخلی تجهیز شده‌اند.

فایروال‌های برنامه وب مبتنی بر ابر، از اتوماسیون و هوش مصنوعی خودآموز برای شناسایی و اضافه کردن مناطق جدید برای حرکت و محافظت هوشمندانه استفاده می‌کنند. آنها دید کاملی را به وضعیت امنیتی ارائه می‌دهند و شما را قادر می‌سازند تا اقدامات لازم برای تقویت آن را ادامه دهید.

علاوه بر آن، این برای محافظت از آسیب‌پذیری‌ها در CMS، افزونه‌ها، تم‌ها، نرم‌افزارها و مولفه‌های شخص ثالث که توسط توسعه‌دهندگان و در مواردی که بروزرسانی‌ها در دسترس نیستند، بروزرسانی یا پچ نمی‌شوند، حیاتی است.

در‌واقع، WAF‌های ابر-بوم محافظت عالی‌تری برای همه دارایی‌های دیجیتال، از‌جمله برنامه‌های کاربردی وب، برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، پایگاه‌های داده، API‌ها، میکروسرویس‌ها، کامپوننت‌ها و خدمات شخص ثالث، صرف نظر از محل استقرار آنها، ارائه می‌کنند.

کارشناسان آنها را مدیریت می‌کنند
‌کارشناسان امنیتی مطمئن، معمولا WAF‌های ابر-بوم یا ابرزی را به‌صورت شبانه‌روزی مدیریت می‌کنند. این متخصصان نه‌تنها پالیسی‌های WAF را مطابق با نیاز‌ها و زمینه‌های کسب‌وکار سفارشی مخاطبشان می‌سازند و پیکربندی می‌کنند، بلکه به تنظیم پالیسی‌ها برای خنثی کردن حملات پیچیده و حفظ خطرات در سطوح قابل تحمل برای مجموعه ادامه می‌دهند.

بنابراین، علاوه بر محافظت موثر و قابل اعتماد در برابر تهدیدات شناخته شده مانند XSS، SQLi، DDoS، بدافزار و حملات بات، این سرویس‌های مدیریت شده WAF شما را قادر می‌سازد در برابر نسخه‌های روز صفر (zero-day)، منطقی و جهش یافته تهدیدات شناخته شده و انواع تهدیدات نوظهور، تحت محافظت باقی بمانید.

راه‌حل‌های WAF ابر-بوم، تهدیدات را در ورودی شبکه مسدود می‌کنند
‌با WAF‌های ابر-بوم، همه درخواست‌ها همیشه از طریق CDN هدایت می‌شوند و WAF در ورودی آن قرار می‌گیرد. درخواست‌ها از سرور‌های کش نزدیک به‌کاربر و نه سرور مبدا، حتی زمانی که سیل درخواست‌ها جاری می‌شوند، ارائه می‌شوند. بنابراین آنها برای ایزوله کردن، محدود کردن و متوقف کردن تهدید‌های دریافتی قبل از رسیدن به برنامه و سرور آن، مجهز‌تر و قابل اعتماد‌تر هستند.

آنها به آخرین اطلاعات هوش مصنوعی و بررسی در لحظه دسترسی دارند
‌برخلاف راه‌حل‌های داخلی که به داده‌ها و اطلاعات محدود دسترسی دارند، WAF‌های ابر-بوم می‌توانند در طول زمان به اطلاعات حمله از همه مشتریان دسترسی داشته باشند. این پایگاه داده اطلاعات حمله به‌صورت پویا به روز می‌شود. بهترین راه‌حل‌ها همچنین می‌توانند به آخرین فید‌های تهدید جهانی و اطلاعات هم‌زمان و در لحظه دسترسی داشته باشند.

این امر، به راه‌حل‌های ابر-بوم کمک می‌کند تا سد اطلاعاتی محکمی علیه تهدیدات ایجاد کنند و سطح امنیت را بهبود بخشند. علاوه بر این، کارشناسان امنیتی می‌توانند از این اطلاعات به روز شده برای مقابله با جدید‌ترین حملات در فضای سایبرب استفاده کنند و پالیسی‌های WAF را برای جلوگیری از حملات روز صفر به روز نمایند.

استقرار و نگهداری آنها آسانتر است
‌مشخصا، WAF‌های ابر-بوم سبک هستند. بر خلاف WAF‌های داخلی، آنها نیازی به نصب سخت‌افزار یا نرم‌افزار ندارند. آنها در کسری از زمان و با حداقل اختلال بر روی فضای ابری مستقر می‌شوند. بهترین راه‌حل‌ها به‌طور خودکار در پس‌زمینه و معمولا در ساعات سبک باری شبکه، بدون نیاز به بروزرسانی دستی، به‌روز می‌شوند.

مقرون به صرفه‌تر هستند
‌راه‌حل‌های WAF مبتنی بر ابر نیازی به هزینه‌های اولیه زیرساخت یا نصب یا هزینه‌های نگهداری، ارتقا یا توسعه مداوم ندارند.

نتیجه‌گیری
‌در حقیقت، WAF‌های ابر-بوم از بعد امنیت، ویژگی‌هایی چون قابل اعتماد بودن، چابکی، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری را ارائه می‌دهند که امروزه برای همه سازمان‌ها امری ضروری است.

برچسب ها: ابر-بوم, ابرزی, ابربوم, Cloud-native WAF, Bot attack, Web Application Firewall, Cloud WAF, API, content delivery network, روز صفر, CDN, XSS, فضای ابری, Cloud, SQLi, malware, فایروال waf, DDoS, WAF چیست؟, Cloud Firewall, WAF, Cyber Security, جاسوسی سایبری, فایروال, firewall, بدافزار, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, مجرمان سایبری, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل