IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

سواستفاده مجرمان سایبری از تصاویر رسانه‌های اجتماعی شما برای انتشار محتوای مستهجن

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir making ai nudes from your social media images 1
اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده آمریکا (FBI) نسبت به روند رو‌به‌رشد عاملان مخرب که از محتوای دیپ فیک برای انجام حملات جنایتکارانه بهره می‌برند، هشدار داده است.

واژه S,e,xtortion شکلی از باج‌گیری آنلاین است که در آن عاملان مخرب اهداف خود را با تصاویر و ویدیو‌های که توسط کاربران به شکل عمومی منتشر شده و با هک به سرقت برده‌اند یا از طریق تحت‌فشار گذاشتن کاربر به‌دست آورده‌اند، تهدید می‌کنند، و معمولا برای منتشر نکردن محتوا، پول طلب می‌کنند.

در بسیاری از موارد اخاذی، محتوای غیراخلاقی منتشر شده واقعی نیست، زیرا عاملان تهدید فقط وانمود می‌کنند که به قربانیان دسترسی دارند تا اخاذی خود را عملی کنند.

اف‌بی‌آی هشدار می‌دهد که جنایتکاران در حال حاضر تصاویری را که در دسترس عموم قرار‌گرفته‌اند، مانند تصاویر و ویدئو‌های معمول منتشر شده در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، می‌دزدند. این تصاویر سپس به ابزار‌های ایجاد محتوای جعل عمیق یا Deep Fake وارد می‌شوند که آنها را به محتوای جنسی و مستهجن تولید شده توسط هوش مصنوعی تبدیل می‌کند.

اگرچه تصاویر یا ویدیو‌های تولید شده واقعی نیستند، اما بسیار واقعی به نظر می‌رسند، بنابراین می‌توانند هدف عامل تهدید برای باج‌گیری را برآورده کنند، زیرا ارسال آن مطالب برای خانواده قربانی، همکاران و غیره همچنان می‌تواند آسیب‌های شخصی و اعتباری زیادی به قربانیان وارد کند.

در این هشدار آمده است : "از آوریل ٢٠٢٣، FBI روند افزایشی را در قربانیان اخاذی مشاهده کرده است که گزارش استفاده از تصاویر یا ویدئو‌های جعلی ایجاد شده از محتوای پست شده در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی یا پست‌های وب آنها را گزارش می‌دهند، که در صورت درخواست، نا‌آگاهانه به عامل مخرب ارائه می‌شود، یا در طول چت‌های ویدئویی ضبط شده است. "

"بر اساس گزارش قربانیان اخیر، عوامل مخرب معمولا درخواست می‌کنند که ابتدا پرداخت (مانند پول، کارت‌های هدیه) با تهدید به اشتراک‌گذاری تصاویر یا ویدئو‌ها با اعضای خانواده یا دوستان رسانه‌های اجتماعی در صورت عدم دریافت وجه انجام شود و یا قربانی، تصاویر یا ویدیو‌های واقعی با مضمون و محتوای مستهجن از خود را ارسال کند. "

اف‌بی‌آی می‌گوید که سازندگان محتوای مستهجن گاهی اوقات بخش اخاذی را نادیده می‌گیرند و ویدیو‌های ایجاد شده را مستقیما در وب‌سایت‌های مستهجن پست می‌کنند و قربانیان را بدون اطلاع یا رضایت آنها در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند.

در برخی موارد، جنایتکاران از این بارگذاری‌های عمومی استفاده می‌کنند تا فشار بر قربانی را افزایش دهند و برای حذف تصاویر/ویدئو‌های ارسال‌شده از سایت‌ها، پول بخواهند.

اف‌بی‌آی گزارش می‌دهد که این فعالیت دستکاری رسانه‌ای متاسفانه بر خردسالان نیز تاثیر گذاشته است.

چگونه از خود محافظت کنید
‌سرعتی که ابزار‌های تولید محتوای با قابلیت هوش مصنوعی در دسترس مخاطبان گسترده‌تر قرار می‌گیرند، محیطی پرخطر را برای همه کاربران اینترنت، به‌ویژه آنهایی که در دسته افراد حساس و آسیب‌پذیر قرار دارند، ایجاد می‌کند.

چندین پروژه ابزار ایجاد محتوا به‌صورت رایگان از طریق GitHub در دسترس هستند، که می‌توانند ویدیو‌های واقعی را تنها از یک تصویر از چهره هدف، بدون نیاز به آموزش یا مجموعه داده اضافی ایجاد کنند.

بسیاری از این ابزار‌ها دارای محافظ‌های داخلی برای جلوگیری از سواستفاده هستند، اما آنهایی که در فروم‌های زیرزمینی و بازار‌های دارک‌وب فروخته می‌شوند، چنین نیستند.

takian.ir making ai nudes from your social media images 2
‌سازمان‌های امنیت سایبری همواره توصیه می‌کنند که والدین بر فعالیت‌های آنلاین فرزندان خود نظارت داشته باشند و در مورد خطرات مربوط به اشتراک‌گذاری رسانه‌های شخصی آنلاین با آنها صحبت کنند.

علاوه بر این، به والدین توصیه می‌شود برای تعیین میزان قرارگیری فرزندانشان در مواجهه با اینترنت، جستجو‌های آنلاین انجام دهند و در صورت لزوم برای حذف محتوا اقدام کنند.

بزرگسالانی که تصاویر یا ویدیو‌هایی را به‌صورت آنلاین ارسال می‌کنند باید دسترسی به یک حلقه خصوصی کوچک از دوستان را محدود کنند تا در معرض دید قرار گرفتن اطلاعات آنها کمتر شوند. در‌عین‌حال، صورت کودکان باید همیشه تار یا ماسکه شده باشد.

در‌نهایت، اگر کاربران حتوای دیپ‌فیک را کشف کردند که آنها را در سایت‌های مستهجن به تصویر می‌کشد، آن را به مقامات گزارش دهند و با پلتفرم میزبان تماس بگیرند تا درخواست حذف را به رسانه‌های متخلف بدهند.

بریتانیا اخیرا قانونی را در قالب اصلاحیه‌ای در لایحه امنیت آنلاین ارائه کرده است که به اشتراک‌گذاری بدون توافق دیپ فیک را به‌عنوان جرم طبقه‌بندی و قلمداد می‌کند.

برچسب ها: جعل عمیق, Deep Fake, Artificial Intelligence, رسانه‌های اجتماعی, دارک‌وب, Social Media, DarkWeb, هوش مصنوعی, Github, FBI, تهدیدات سایبری, Cyber Security, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل