IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

دیدار نخست وزیر آلبانی با رئیس مرکز سایبری اسرائیل، پس از هک توسط ایران

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir albania israel iran
وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد، ادی راما، نخست وزیر آلبانی برای یک سفر رسمی که شامل دیدار با مقامات دفاع سایبری اسرائیل می‌شود، روز یکشنبه وارد اسرائیل شده است.

سفر سه روزه راما یک ماه پس از آن انجام شد که آلبانی روابط دیپلماتیک خود را با ایران با ادعای حمله سایبری در ماه ژوئیه که وب سایت‌ها و سرویس‌های دولتی آلبانی را هدف قرار داد، قطع کرد.

بنا بر ادعا‌های مطرح شده، پس از قطع روابط با آلبانی، دومین حمله سایبری از همان منبع ایرانی به سیستم اطلاعاتی که ورود و خروج از مرز آلبانی را ثبت می‌کند، انجام گرفت و باعث تأخیر مسافران شد.

اسرائیل و ایران رقیب اصلی یکدیگر هستند و بیش از یک دهه جنگی در سایه را در سراسر منطقه و فضای مجازی به راه انداخته‌اند.

راما با یائیر لاپید، نخست وزیر موقت اسرائیل دیدار کرد، که دفتر وی گفت که دو طرف در مورد روابط دوجانبه و "غلبه بر چالش‌های مشترک دو کشور با تأکید بر تهدیدات ایران" گفتگو کردند و همکاری دفاع سایبری را پیشنهاد کردند.

اسرائیل ادعا کرد که: "اسرائیل تا جایی که ممکن است در تلاش علیه ایران کمک خواهد کرد. ما این را جزئی از منافع ملی و یک تعهد تاریخی می‌دانیم."

وزارت امور خارجه اسرائیل گفت که راما با رئیس اداره ملی سایبری اسرائیل، نهاد اصلی امنیت سایبری این کشور، دیدار خواهد کرد. هنوز هیچ جزئیات بیشتری ارائه نشده است.

این وزارتخانه گفت که راما همچنین با اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل و دیگر مقامات نیز دیدار خواهد کرد.

برچسب ها: Cyber Deffence, آلبانی, Albania, Iran, ایران, israel, اسرائیل, دفاع سایبری, Cyber Security, حملات سایبری, جاسوسی سایبری, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل