IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

Babuk، تهدید باج افزاری جدید و در حال رشد

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 

گروه باج افزاری Babuk که در آغاز سال 2021 کشف شده است، چندین بخش از جمله مراقبت های بهداشت و درمان، تولید و تدارکات را هدف قرار داده است. این شرکت اخیراً بسیار فعال بوده و از قربانیان خود هزاران دلار باج مطالبه کرده است.

takian.ir babuk ransomware locker

 

چرا بابوک یک تهدید رو به رشد است؟

مجرمان پشت پرده این باج افزار، تکنیک اخاذی مضاعف را اجرا می کنند، که در آن اپراتورها پس از سرقت اطلاعات، فایل ها را قفل می کنند. مطالبات پرداختی برای باج این باند بدافزاری از 60،000 تا 85،000 دلار متغیر است.

به گزارش سای‌ور، تنها در طی یک ماه، این باند به چندین سازمان از جمله هیوستون راکتز، فروشگاه تلفن همراه اسپانیا، اداره پلیس متروپولیتن و تلتون بیوتک حمله کرده است.

در این ماه، سازمان های ورزشی، ارتباطی و دولتی دیگر را نیز هدف قرار داده است. پیش از این، اهداف شناخته شده شامل نهادهای تولیدی نیز میبودند.

این باند اخیراً ویژگی های جدیدی را به مرحله اجرا درآورده است تا اطمینان حاصل کند دستگاه های قربانی می توانند قبل از استقرار باج افزار رمزگذاری شوند. علاوه بر این، این گروه وب سایتی را برای درز اطلاعات و فشار به قربانیان برای پرداخت باج و مطالبات مالی از آنها ایجاد کرده است.

 

انتقال دهندگان آلودگی

گروه Babuk از چندین وکتور برای گسترش و انتقال آلودگی استفاده می کند؛ از جمله آنها میتوان به فیشینگ ایمیل اشاره کرد که در آن، گروه ایمیل اولیه ای را که به یک بدافزار متفاوت مانند Trickbot یا Emotet لینک شده است، ارسال می کند و به شکل یک لودر عمل می کند.

باند باج افزار بابوک به سوءاستفاده از آسیب پذیری های افشا شده که پچ نشده و بروزرسانی نشده اند، شناخته میشود. این باج افزار بخصوص برای بهره برداری از نرم افزارهای دسترسی از راه دور، سخت افزارهای شبکه، سرورهای وب و فایروال ها نیز شناخته شده است.

این گروه با استفاده از حساب های معتبر در معرض خطر، در شبکه هدف قربانی رسوخ میکند. این کار معمولاً از طریق دسترسی RDP با محافظت ضعیف و با گواهینامه های معتبری که از طریق فروشندگان اطلاعات بدست می آورد، انجام می شود.

برچسب ها: infection vector, emotet, Babuk, cybersecurity, RDP, Vulnerability, ransomware , Trickbot, فایروال, باج افزار, firewall, امنیت سایبری, آسیب پذیری, Cyber Attacks, حمله سایبری

چاپ ایمیل