IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

نحوه بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی پایگاه داده در MySQL

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir mysql
اساساً SQL (زبان جستجوی ساختاریافته یا Structured Query Language) یک زبان برنامه‌نویسی منحصر به فرد برای ذخیره، اعمال تغییرات و بازیابی داده‌ها از پایگاه‌داده است. این زبان در چندین سیستم پایگاه داده رابطه‌ای، از جمله Postgres، Oracle، MySQL و SQL Server و غیره استفاده می‌شود. با استفاده از دستورات SQL، توسعه‌دهندگان می‌توانند عملیات عملکردی پایگاه داده مانند بروزرسانی، ایجاد و حذف داده‌ها را انجام دهند.

با پیچیده شدن روزافزون داده‌ها و فناوری، اکنون بهینه‌سازی پایگاه‌های داده MySQL برای کاهش هزینه‌های زیرساخت و ارائه بهترین تجربه برای کاربر نهایی بسیار مهم است. با بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی پایگاه داده، متخصصان به سرعت گلوگاه‌ها را شناسایی می‌کنند، مشکلات حدس و خطا را حذف می‌کنند و با بررسی طرح‌های اجرای کوئری، عملیات‌های ناکافی را هدف قرار می‌دهند.

در زیر چند راه برای بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی پایگاه داده در MySQL آورده شده است.

پروفایل کردن حجم کاری سرور
برای درک کامل نحوه عملکرد سرور خود، ابتدا باید حجم کاری آن را بررسی کنید. این هزینه‌برترین و کندترین کوئری‌ها را نشان می‌دهد تا بتوانید آن‌ها را بهینه کنید. به یاد داشته باشید که مهم‌ترین معیار شما در MySQL زمان است زیرا می‌خواهید در هنگام صدور یک کوئری در سرور شما، تکمیل یک کوئری تقریباً فوری باشد.

ریسورس‌های اساسی خود را درک کنید
همه پایگاه‌های داده بر چهار منبع حیاتی متکی هستند. CPU، حافظه، شبکه و دیسک. غلبه بر هر یک از این منابع یک سرور ناسازگار و ضعیف ایجاد می‌کند که منجر به تأخیر در عملکرد و مشکلاتی می‌شود. انتخاب منابع با کارایی بالا از همان ابتدا بسیار مهم است زیرا هر مقدار بهینه‌سازی MySQL نمی‌تواند یک ساختار سخت‌افزاری بد را جبران کند. هنگام بررسی عملکرد چهار ریسورس خود، مشخص کنید که آیا آن‌ها به کندی کار می‌کنند یا به سادگی آورلود شده‌اند. این به شما امکان می‌دهد تا مشکلات عملکرد را به سرعت اصلاح کنید.

از مدل STaaS استفاده کنید
مشخصاً STaaS (ذخیره‌سازی به‌عنوان یک سرویس یا Storage as a Service) مدل کسب‌وکاری را نشان می‌دهد که در آن یک ارائه‌دهنده خدمات منابع ذخیره‌سازی را از طریق یک اشتراک به شما اجاره می‌دهد. با استفاده از این جایگزین، شما فقط در صورت نیاز هزینه ذخیره‌سازی مورد نیاز خود را پرداخت می‌کنید که یک گزینه ارزان است زیرا هزینه‌های سرمایه‌گذاری برای تجهیزات ذخیره‌سازی جدید را حذف کرده و اجازه می‌دهد تا فضای ذخیره‌سازی خود را مطابق با نیاز خود ارتقا دهید. برخی از ارائه‌دهندگان بزرگ ذخیره‌سازی ابری که از مدل STaaS استفاده می‌کنند عبارتند از Microsoft Azure، Oracle Cloud، Google Cloud و Amazon Web Services.

از MySQL به عنوان queue خود استفاده نکنید
برنامه‌های شما می‌توانند توسط queue‌ها مورد نفوذ قرار بگیرند و بدون اینکه متوجه شوید به الگو‌هایی شبیه به queue‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. به مثال، هنگامی که در طول توسعه وب وضعیتی را ایجاد می‌کنید، ممکن است به طور تصادفی یک queue ایجاد کرده باشید.

یک نمونه معمول از ایجاد queue زمانی است که‌ایمیل‌ها را تحت عنوان ارسال نشده علامت‌گذاری می‌کنید، سپس آن‌ها را ارسال می‌کنید و آن‌ها را به‌عنوان ارسال شده علامت‌گذاری می‌کنید. Queue‌ها از اجرای موازی کار‌ها جلوگیری می‌کنند، زیرا ورک‌لود‌ها سریالی شده هستند، و جداول جزئیات کار در حال انجام را ایجاد می‌کنند. هر دو مشکل باعث کاهش سرعت MySQL شما می‌شود.

نمایه‌سازی تمام ستون‌ها در بند‌های «گروه بر اساس»، «کجا» و «ترتیب بر اساس»
به غیر از تضمین رکورد‌های متمایز و قابل شناسایی، یک ایندکس در MySQL به سرور اجازه می‌دهد تا نتایج سریع‌تری از پایگاه داده دریافت کند. این مسأله، زمانی که می‌خواهید سوابق خود را مرتب کنید بسیار مهم است. در برخی موارد، ایندکس در MySQL فضای زیادی را اشغال می‌کند و ممکن است عملکرد بروزرسانی‌ها، حذف‌ها و درج موارد را کاهش دهد. با این وجود، هنگامی که جدول‌هایی با بیش از ده ردیف دارید، یک شاخص می‌تواند زمان اجرای کوئری شما را کاهش دهد.

وقتی بدانید چه چیزی عملکرد پایگاه داده شما را تعیین می‌کند، می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش دهید و از تأمین بیش از حد آن جلوگیری کنید. ‌امیدواریم از مقاله بالا حقایقی در مورد نحوه عملکرد MySQL و بهترین روش بهینه‌سازی آن بدست آورده باشید. اگرچه این مسأله می‌تواند اندکی چالش برانگیز باشد، اما می‌توانید از phpMyAdmin برای بهینه‌سازی پایگاه داده خود استفاده کنید. این یک ابزار نرم‌افزار رایگان است که مدیریت مبتنی بر وب MySQL را انجام می‌دهد.

به یاد داشته باشید که بهینه‌سازی عملی الزاماً تکراری است. با رشد داده‌ها و تغییرات در حجم کاری، فرصت‌های بهینه‌سازی جدیدی به وجود می‌آید، بنابراین بهتر است همیشه برای بهینه‌سازی پایگاه داده آماده باشید.

برچسب ها: Query, queue, Amazon Web Services, Oracle Cloud, Google Cloud, Storage as a Service, STaaS, Postgres, MySQL, Structured Query Language, SQL Server, phpMyAdmin, Data Base, پایگاه داده, Microsoft Azure, Oracle, cybersecurity, SQL, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

چاپ ایمیل