IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

سرقت ۱۰۰ میلیون دلاری از طریق بریج بلاک‌چین Horizon هارمونی

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir harmonys horizon bridge hacked
بریج اصلی بلاک چین لایه 1 بین بایننس چِین، اتریوم و بیت کوین مورد سواستفاده قرار گرفت، اما بریج BTC تحت تأثیر قرار نگرفت.

بریج هورایزن هارمونی آخرین موردی است که هک شده است. به گفته پلتفرم کریپتو هارمونی ایالات متحده، یک حمله مخرب به بریج اختصاصی Horizon Blockchain در روز پنجشنبه رخ داد. مهاجم از یک آسیب‌پذیری سواستفاده کرد و توانست ۱۰۰ میلیون دلار آلتکوین را از Horizon Bridge به سرقت ببرد.

بریج.‌های بلاک چین یا بریج‌های زنجیره‌ای متقابل ارتباط بین بلاک‌چین‌ها را تسهیل می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند دارایی‌هایی مانند NFT، استیبل کوین یا توکن‌ها را بین زنجیره‌های هوشمند بایننس، اتریوم و بلاک‌چین هارمونی ارسال کنند.

جزئیات هک
این حمله در حدود ساعت ۷: ۰۸ صبح به وقت شرقی آمریکا آغاز شد و تا ساعت ۷: ۲۶ صبح به وقت شرقی به طول انجامید. در این مدت، یازده تراکنش از Horizon برای توکن‌های مختلف انجام شد. اکنون مهاجم سعی می‌کند با ارسال توکن‌ها به کیف پول دیگری در Uniswap DEX (صرافی غیرمتمرکز) و بازگرداندن ETH به کیف پول اصلی خود، آن‌ها را با ETH مبادله کند.

هارمونی در توییتی اشاره کرد که مهاجم ۱۰۰ میلیون دلار از بریج بلاک چین خود سرقت کرده است. طبق گفته Elliptic که یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین است، دارایی‌های رمزارز متعددی از جمله بایننس کوین، اتریوم، دای و USD‌کوین سرقت شده است. با این حال، بریج هارمونی برای BTC (بیت کوین) تحت تأثیر قرار نگرفت.

پاسخ شرکت
طبق پست وبلاگ شرکت، بلافاصله پس از مطلع شدن از حمله، این شرکت چندین شریک امنیت سایبری، شرکای تبادل، کارشناسان بررسی قانونی و FBI را برای شناسایی مهاجم و بازیابی دارایی‌های دزدیده شده درگیر کرد.

تیم هارمونی یک سرقت را که صبح امروز در بریج هورایزن رخ داده است شناسایی کرده است که حدوداً به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد. ما همکاری با مقامات ملی و متخصصان آنالیز قانونی را برای شناسایی مجرم و بازیابی وجوه دزدیده شده آغاز کرده‌ایم.

علاوه بر این، این تیم با مهاجم ارتباط برقرار کرده و در یک تراکنش، یک پیام جاسازی شده به آدرس آن‌ها ارسال کرده است. هارمونی همچنین معاملات جدید روی بریج Horizon را متوقف کرد. هارمونی هنوز نحوه سرقت وجوه یا آسیب‌پذیری آن را فاش نکرد.

برچسب ها: USD Coin, Altcoin, Uniswap DEX, Etherum, Stable Coin, استیبل کوین, Horizon Bridge, آلتکوین, Horizon Blockchain, هورایزن, Harmony, هارمونی, بریج, Horizon, NFT, کریپتو, توکن, Crypto, ETH, بایننس, Binance, cybersecurity, BTC, BlockChain, بلاک‌چین, Cyber Security, اتریوم, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

چاپ ایمیل