IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

افزایش تقاضای بازار نرم افزار محافظت از حملات DDoS در بازه 2020 تا 2028

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 

حمله DDoS یا Distributed Denial of Service نوعی حمله مخرب است که با ایجاد فشار بیش از حد در وب سایت با میزان بازدید بیشتر از سرور، ترافیک منظم شبکه را مختل می کند. هدف اصلی این نوع حمله سایبری غیرفعال کردن و از کار انداختن وب سایت ها است.

طی سالهای اخیر، این نوع حملات روند رو به افزایش داشته است و متعاقبا تقاضا برای بهترین نرم افزارهای محافظت از DDoS را افزایش می دهد. بسیاری از قطع دسترسی های برنامه ریزی نشده از مرکز داده ها به دلیل حملات DDoS اتفاق افتاده است. درجه بالای خطر DDoS به دلیل دسترسی آسان به ابزارهای لازم برای حمله و سود بالقوه آن از طریق اخاذی است.

این حملات بطور مستقیم مشاغل را هدف قرار داده و منجر به خسارات مالی و جانی قابل توجهی می شود و داشتن راه حل های قوی و مستحکم برای حفاظت از DDoS، تبدیل به امری حیاتی شده است.

طبق گزارش موسسه مارکت ریسرچ ، پیش بینی می شود نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) بازار نرم افزارهای محافظت از حملات DDoS برای سال 2020 تا 2028 به 14 درصد برسد.

 

آماری مهم که نشان از تقاضای روزافزون برای نرم افزاری محافظت DDoS دارد

تقاضا برای بازار نرم افزار DDoS به دلیل افزایش تصاعدی حملات چند جانبه DDoS و سهولت دسترسی به نفرات برا استخدام در حملات DDoS، در حال افزایش است.

این آمار، رشد مداوم در حملات مرگبار DDoS و نیاز قریب الوقوع به داشتن یک فضای محافظت قوی از DDoS را نشان می دهد.

  • بین سالهای 2014 و 2017 افزایش محسوسی در حملات DDoS برای نرخ افزایش 2.5 برابری مشاهده شده است.
  • تا سال 2020 ، تعداد کل حملات DDoS به 17 میلیون نفر رسید که هزینه هر کدام از این حملات بین 20 تا 40 هزار دلار در ساعت بوده است.
  • در سه ماهه دوم سال 2018، میانگین حجم و اندازه چنین حمله ای 26.37 گیگابایت بر ثانیه بوده است، که 967٪ افزایش یافته و در سه ماهه اول سال 2019 به 100 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.
  • بزرگترین حمله تاکنون، حمله به GitHub در ماه فوریه سال 2018 با 1.3 ترابابت بر ثانیه بوده است.
  • چین بالاترین رتبه در بین عاملین حملات DDoS در سه ماهه سوم سال 2020 را داشته و 70.20٪ از کل حملات را به خود اختصاص داده است.
  • در سه ماهه سوم سال 2020، چین با 72.83٪ حملات، کشور پیشرو در اهداف حملات بوده است.
  • میزان فعالیت حملات DDoS بین سه ماهه چهارم سال 2019 و سه ماهه اول سال 2020، 542% افزایش یافته است.

پیش بینی می شود که حجم جهانی محافظت و کاهش حملات DDoS با افزایش 14 درصدی نرخ رشد مرکب سالانه ، از 2.4 میلیارد دلار در سال 2019 به 6 میلیارد دلار تا سال 2028 برسد.

عوامل موثر در رشد بازار محافظت و کاهش حملات DDoS

حملات سایبری در چند وقت اخیر افزایش یافته است که بیشتر به دلیل تغییر جهت دیجیتالی شدن، افزایش تعداد دستگاههای متصل به اینترنت و افزایش قدرت محاسباتی پردازنده ها است. برای کاهش این تهدیدات نیاز به توسعه راه حل های نرم افزاری به شدت احساس میشود.

از اصلی ترین عواملی که می تواند باعث رشد بازار محافظت و کاهش حملات DDoS را بین سالهای 2020 تا 2028 بشود، افزایش نفوذ اینترنت اشیا (IoT) و دستگاه های متصل به اینترنت و تقاضای شرکت های کوچک و متوسط ​​است.

سازمان ها متوجه تأثیر این حملات شده اند و می خواهند از قبل برنامه ای برای مقاومت در برابر این دست حوادث داشته باشند.

حفاظت DDoS چگونه کار می کند

بسیاری از شرکتها با این سوال روبرو هستند که چگونه از وب سایت خود در برابر حملات DDoS محافظت کنم؟ امروزه فروشندگان زیادی وجود دارند که راه حل های نرم افزاری مختلفی ارائه می دهند که از وب سایت ها در برابر این حملات محافظت می کنند.

از الگوریتم ها و نرم افزار پیشرفته ای برای مدیریت ترافیک ورودی به وب سایت استفاده می کند. دسترسی به ترافیک مشکوک را مسدود می کند و اجازه می دهد موارد غیرمشکوک از  فیلتر آن عبور کنند.

راه حل پیشگیری از DDoS

برنامه حفاظت DDoS شامل خرید و مدیریت تجهیزاتی است که می توانند ترافیک دریافت کننده را غربال کرده و در برابر حمله مقاومت کنند. سرویس های امنیتی مبتنی بر ساختار ابری و دستگاه های شبکه هستند که تهدیدات و مخاطرات ورودی را کاهش می دهند.

انتظار می رود بین سالهای 2020-2028 ، راه حل ها و خدمات سخت افزاری برای اطمینان از اتصال شبکه و کاهش خرابی در صورت خرابی تجهیزات یا برق رشد کنند.

حالت های گسترش و استقرار محافظت از DDoS

وقتی صحبت از گستردگی میشود، بازار محافظت و کاهش حملات DDoS به ساختار ابری ، درون ساختاری و ترکیبی تقسیم می شود. انتظار می رود مدل ترکیبی در دوره پیش بینی شده، حداکثر رشد را داشته باشد. این حالت به سازمانها اجازه می دهد تا داده های با اهمیت خود را در ساختار خود نگه دارند و داده غیر مهم را به فضای ابری منتقل کنند.

در دوران اخیر، بسیاری از حملات DDoS توسط راهکار های داخلی و مبتنی بر ابر قابل شناسایی نبوده و سازمان ها نمی توانستند آنها را شناسایی و خنثی کنند. بنابراین آنها در حال تغییر به سمت یک مدل استقرار ترکیبی هستند.

بازیگران اصلی ارائه راه حل های تشخیص و کاهش DDoS

با افزایش حملات DDoS، تعداد عوامل ارائه دهنده راه حل های نرم افزاری برای شناسایی و کاهش حملات افزایش پیدا کرده اند.

بزرگترین عوامل حاضر در بازار عبارتند از نت‌اسکات، اینداسفیس مینیجد DDoS میتیگیشن، آکامای تکنولوژیز، کلودفلیر، لینک11، هوآوی تکنولوژیز، وریساین، نکسوس گارد.

بزرگترین سهم بازار در بازار محافظت و کاهش DDoS

طبق گزارش مجموعه مارکت ریسرچ، آمریکای شمالی بیشترین و بزرگترین سهم را در بازار محافظت و کاهش حملات DDoS در دوره پیش بینی شده داشته است. محرک های اصلی برای داشتن یک بازار بزرگ این است که این یکی از ابتدایی ترین راه حل های محافظت و کاهش DDoS بود و هیچ ارائه دهنده دیگری در این زمینه وجود ندارد. بسیاری از مشاغل در آمریکای شمالی برای در نطفه خنثی کردن این تهدیدات، راهکارهای محافظت و کاهش حملات DDoS را به عمل درمی آورند.

آسیا و اقیانوسیه (APAC) نیز شاهد افزایش رشد بازار خود را به دلیل رشد اقتصادی سریع و ثبات در کشورهای در حال توسعه و اصلاحات نظارتی بهتر خواهند بود.

در دوران اخیر و پیش رو، با تغییر روند تهدیدات و تاثیر حملات شبکه های DDoS در طول زمان، حملات DDoS بیشتر و پیچیده تر می شوند. اگرچه حجم حملات کاملا یکسان است، تعداد حملات به برنامه های خاص و هدف های حساب شده، به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد.

هدف از راه حل های نرم افزاری حفاظت از حملات DDoS، کاهش بازه زمان خرابی حاصل از این حملات و افزایش در دسترس بودن وب سایت ها در راستای حفظ تولید و کارآیی مشاغل است. راه حل های نرم افزاری درون ساختاری، ابری و ترکیبی برای شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ، قطعا بسیار راهگشا است.

برچسب ها: hybrid, cybersecurity, Cyber Security, Cloud, Cloud-based, IOT, Cyberattack, Market, Solutions, DDoS Protection, DDoS Attack, حملاتDDoS, DDoS, حمله سایبری, امنیت سایبری, اینترنت اشیاء, فضای ابری

چاپ ایمیل