هکرها توسط باتری‌ تلفن‌ های هوشمند از کاربران جاسوسی می‌کنند

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش سایت سکیورتی افرز، گوشی ‌های هوشمند دارای باتری ‌هایی هستند که بسیار با هوش بوده و رفتارهای کاربران را زیر نظر می ‌گیرد. از این‌ رو هکرها از روش‌ های غیرمعمول توانسته ‌اند به اطلاعات کاربران دسترسی یابند و از داده‌ های موجود، رفتار کاربران را زیر نظر بگیرند.Takian.ir PHONE BATTERIES CAN BE USED TO SPY ON USERS

به عبارتی دیگر باتری تلفن همراه بخش مهمی از این وسیله را تشکیل می دهد و بسیاری از اطلاعات مانند استفاده از برنامه های مختلف، تماس ها، جستجوهای اینترنتی و... در این بخش ذخیره می شوند.

به بخش باتری تلفن همراه امکانات خوبی اضافه شده اما امنیت لازم را ندارد و هکرها توانسته اند به این بخش نفوذ کنند.

با اعمال نفوذ به این بخش می توان اطلاعات مختلفی را از کاربر به دست آورد و در شرایط های متفاوت از وی جاسوسی کرد.

طبق اعلام کارشناسان، باتری ها دو نوع پالس الکتریکی «DRAM یا GPU» دارند که پس از بررسی مشخص شد که در زمان استفاده کاربر از صفحه کلید گوشی پالس های الکتریکی متفاوتی ارسال می کنند. از این رو هکر ها می توانند با رمزگشایی از این پالس های الکتریکی کلیه استفاده های کاربر از تلفن همراه را زیر نظر بگیرند.

گفتنی است این رمز گشایی توسط هوش مصنوعی انجام  شود، که در نوع خود منحصر به فرد است. زیرا بهره گیری از هوش مصنوعی برای هک تجهیزات مختلف کاربرد فراوانی خواهد داشت، از طرفی شرایط خطرناک تری را برای کاربر رقم میزند.

برچسب ها: هوش مصنوعی, رمزگشایی, پالس الکتریکی, باتری تلفن همراه, باتری, گوشی ‌های هوشمند, هکر, امنیت

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ