هکر 16 ساله با هک کردن سرورهای شرکت اپل موفق به سرقت اطلاعات شد

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش سایت هکرنیوز، پسری ۱۶ ساله و ساکن جنوب ملبورن استرالیا، چندین بار به سیستم‌های کامپیوتری حاوی اطلاعات مشتریان اپل نفوذ کرد و موفق به دانلود حدود ۹۰ گیگابایت فایل امن مربوط به اطلاعات حساب کاربری کاربران اپل شد.Takian.ir 16 year old compromised apple networks to steal gbs of sensitive data

با توجه به اینکه هک، توسط پسری نوجوان انجام شده است؛ طبق قوانین استرالیا به‌دلیل نوجوان بودن متهم، تاکنون نامی از وی در رسانه‌ها مطرح نشده است. در پی بروز این حمله‌ی هکری، اپل به کاربران اطمینان داد با وجودی که اطلاعات توسط این هکر جوان دانلود شده است؛ ولی هیچ‌کدام از داده‌های کاربری کاربران به‌خطر نیفتاده و جای هچ‌گونه نگرانی نیست. بلافاصله پس از آنکه اپل از حمله‌ی هکری مطلع شد، موضوع را به FBI‌ اطلاع داد. FBI نیز موضوع نفوذ به اطلاعات را به پلیس فدرال استرالیا (AFP) منتقل کرد.

پلیس فدرال استرالیا بلافاصله موضوع را پیگیری کرد و متوجه شد که نفوذ از طریق دو عدد لپتاپ، یک عدد گوشی هوشمند و یک عدد هارد اتفاق رخ داده است. شماره سریال لپتاپ‌ها و آدرس IP گوشی تلفن همراه با گزارش اپل مبنی بر بروز نفوذ، مطابقت داشت. پسر نوجوان کلیه‌ی اطلاعات دانلود‌شده از سرورهای اپل را در فولدری به‌نام «hacky hack hack» ذخیره کرده بود. براساس گزارش AFP، این پسر نوجوان ملبورنی در پیام‌رسان واتساپ، در مورد کاری که انجام داده بود، صحبت کرده بود و به خودش به دلیل توانایی انجام چنین کاری افتخار کرده بود.

سخنگوی اپل بدون اشاره به جزئیات پرونده، به یکی از اعضای امنیت اطلاعات اپل در خصوص بروز این حادثه اعلام کرد:

فرد خاطی و هکر نوجوان به دست قانون سپرده می‌شود تا به پرونده‌ی وی رسیدگی کند. کاربران و مشتریان‌مان مطمئن باشند که هیچ‌گونه اطلاعات شخصی و اطلاعات مربوط به حساب کاربری کاربران در این حادثه، به‌خطر نیفتاده است.

از آنجایی که هنوز دادگاهی برای پسر نوجوان تشکیل نشده است؛ پلیس فدرال استرالیا در مورد این واقعه هیچ‌گونه اظهار نظری نکرد. یکی از سخنگویان اداره‌ی دادگستری استرالیا نیز، ضمن امتناع از ارائه‌ی توضیحات بیشتر در مورد این پرونده، تنها به این نکته اشاره کرد که پسر نوجوان در دادگاه ۲۰ام سپتامبر محکوم خواهد شد. از آنجایی که هکر یک نوجوان است؛ نام وی قرار نیست رسانه‌ای شود. به‌همین دلیل هیچ‌ صحبتی در مورد نام و یا هویت پسر نوجوان در رسانه‌ها مطرح نشده است.

برچسب ها: پلیس فدرال استرالیا , حمله‌ی هکری, Apple, اپل, هکر, سرقت اطلاعات, استخراج, امنیت, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ