هک شدن اکانت اینستاگرام بسیاری از افراد مشهور - شما نیز در خطرید

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش لیتست هکینگ نیوز، در آخرین کمپین در حال برگزاری توسط هکرها، اکانت اینستاگرام بسیاری از افرد مشهور به منظور باج خواهی هک شد.Takian.ir Instagram account hacked

اینستاگرام بازهای حرفه ای، به ویژه افرادی که دارای اکانت هایی با فالوورهای بالا هستند و یا افرادی که از اکانت خود کسب درآمد میکنند، اینروزها باید خود را برای شرایط سخت تر آماده کنند زیرا طبق اخبار رسیده، هکرها برای کسب درآمد بیشتر بسیاری از اکانت های مهم را هک کرده و افراد بسیاری برای پس گرفتن اکانت خود محبور به باج دادن به هکرها شده اند.

گزارش شده است که مهاجمان برای بازپرداخت حساب های اینستاگرم تقاضای استفاده از Bitcoins می دهند. گفته می شود که پروفایل های هدفمند به کاربران برجسته ای وابسته هستند که پیرو بزرگ و تأثیر اجتماعی معتبر هستند.

براساس گزارش، هکرها یک پیام را برای کاربر هدف ارسال می کنند که خواستار پرداخت مبلغی می باشد. در غیر این صورت، آنها تهدید به حذف حساب میکنند.Takian.ir Instagram account hacked message

یکی از کارشناسان حوزه امنیت با چند قربانی این کمپین هکینگ مصاحبه کرد. تقریبا هر قربانی یک پیام از یک هکر به نام "پمپام" داشت. استراتژی هکر نیز در هر مورد مشابه به نظر می رسد و اشاره به این دارد که همه هک ها به یک کمپین مرتبط هستند و البته بسیاری از حساب های کاربری حتی با پرداخت باج هم حذف شده اند.

در حال حاضر، پیش بینی بسیاری از جزئیات این کمپین هکینگ دشوار است. همچنین ما هیچ چیز در مورد هکر (ها) و منشا آن هنوز می دانیم. کاربران Instagram باید هنگام استفاده از حسابهایشان بسیار محتاط باشند. اطمینان حاصل کنید که روی لینک های مخرب کلیک نکنید. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که نسخه پشتیبان تهیه شده از اطلاعات مهمی را که در Instagram به اشتراک گذاشته شده است، برای کمک به کاهش هر گونه خسارت احتمالی ذخیره کرده اید.

این کمپین اخیرا درست پس از یک کمپین بزرگ هکینگ گسترده که پس از تغییر در ایمیلها موجب از دست رفتن حساب های کاربری اینستاگرام میشد، روی داده است. در این مورد، هکرها ظاهرا متعلق به روسیه بودند، و به نظر نمی رسید که از کاربران پول درخواست کنند.

همچنین با توجه به تاکید بانک مرکزی بر استفاده از رمزهای دومرحله ای در پرداخت پول، هکرهای ایرانی صفحات فیشینگ فراوانی را منتشر کرده اند که اکثر این صفحات در برنامه های مرتبط با اینستاگرام و در کافه بازار و گوگل پلی منتشر شده است. کاربران با نصب این برنامه ها که غالبا در حوزه "فالوور گیر اینستاگرام" هستند امکان دسترسی هکرها به حساب های اینستاگرام خود را میدهند و در هنگام پرداخت هزینه های فالوورگیری، اطلاعات کارت های اعتباری خود را نیز در اختیار هکرها قرار میدهند. پس پیشنهاد میشود که نرم افزارهای از این دست را از گوشی موبایل خود پاک کرده ، فقط از نسخه صلی خود اینستاگرام استفاده کنید و در صورت اجبار به پرداخت از طریق درگاه های بانکی موجود در این برنامه ها و سایر برنامه های موبایلی، از کارت های اعتباری جانبی خودتان با موجودی بسیار کم استفاده کنید.

همچنین امروزه افرادی با هدف سوء استفاده از ضعف دانشی بسیاری از کاربران اینستاگرام در ایران، خدماتی به عنوان امن سازی اکانت را ارائه میدهند و هزینه های کلانی را از سلبریتی ها دریافت میکنند، غافل از اینکه کاربران اینستاگرام تنها با گذاشتن یک رمز قوی، فعال سازی احرازهویت دوعاملی(توسطد ارسال کد به موبایل) و داشتن یک ایمیل با امنیت بالا میتوانند بدون پرداخت هیچگونه هزینه جانبی، اکانت اینستاگرام امنی داشته باشند و از خطر هک شدن به دور باشند.Takian.ir Instagram account hacked amn

 

 

برچسب ها: کمپین بزرگ هکینگ, Instagram, Bitcoins, هک اینستاگرام, اینستاگرام, هک, هکر

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ