متاورس و تهدیدات امنیت سایبری آن

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir metaverse and cyber security issues
متاورس چیست؟ متاورس این روز‌ها مطمئناً تبدیل به موضوع داغی شده است! Metaverse را می‌توان به قول Trend Micro، اینترنت تجربیات (IoX) یا Internet of Experiences بیان کرد. با این حال، با تکامل مفهوم، تعاریف متاورس نیز تغییر خواهد کرد. اکنون، این فضا تحت تسخیر تهدیدات بالقوه امنیت سایبری است که در زیر مشخص شده است.

ان‌اف‌تی‌ها (NFT)
اساساً NFT‌ها قبلاً از حملات سایبری زیادی از سوی انواع عاملان تهدید رنج می‌بردند. مسائل امنیتی مربوط به NFT‌ها شامل انتقال دارایی و کلاهبرداران شبیه‌سازی NFT با تغییر چند بیت داده در فایل محافظت شده است. در ماه می‌، مهاجمانی پیدا شدند که از طریق پیشنهاد‌های شغلی جعلی، کاربران Pixiv و DeviantArt را در ژاپن هدف قرار داده بودند. این پیشنهاد‌ها وانمود می‌کردند که از پروژه Cyberpunk Ape Executives NFT آمده و دستگاه‌های قربانی را با دزد‌های اطلاعاتی آلوده می‌کردند.

کلاهبرداری مالی
پیش‌بینی می‌شود حجم بالای تراکنش‌های مالی بسیار بالای متاورس مجرمان سایبری را که سعی در سرقت پول و دارایی‌های دیجیتالی دارند، جذب خود کند. محققان دریافتند که اعتبارنامه‌های مالی دومین پتانسیل درآمدزایی برای عاملان تهدید را دارند و فقط حساب‌های سایت بازی قبل از آن‌ها در رده اول قرار دارند.

مهندسی اجتماعی یا Social Engineering
اخیراً حملات فیشینگ و ضربه زدن با استفاده از تاکتیک‌های مهندسی اجتماعی در بین مجرمان سایبری بسیار محبوب شده است. به عنوان مثال، متا ادعا کرد که علیه دو کمپین مجزای جاسوسی سایبری (که توسط Bitter APT و Transparent Tribe) در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود اداره می‌شوند، اقدام کرده است. از آنجایی که متاورس به مرز‌های فیزیکی محدود نمی‌شود، تعداد بیشتری از مردم در معرض کلاهبرداران جهانی و حملات مهندسی اجتماعی قرار خواهند گرفت.

حملات متعارف IT
در حالی که متاورس قرار است سطح حمله را گسترش دهد، تهدیدات امنیتی سایبری سنتی، از جمله DDoS، باج‌افزار، و حملات خاص ابری، و غیره، همچنان بیداد خواهند کرد.

کلام پایانی
با سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی که در فضای متاورس انجام شده است، اکنون لازم است طراحی و اجرای اقدامات امنیتی مربوطه به آن آغاز شود. از آنجایی که این مفهوم هنوز در حال تکامل است، ایجاد استراتژی‌های امنیتی مناسب برای آن، یک چالش محسوب می‌شود. با این حال، پیش‌بینی این تهدیدات امنیت سایبری و اقدام پیشگیرانه به ایمن ماندن از مخاطرات کمک می‌کند.

برچسب ها: Transparent Tribe, Bitter APT, Cyberpunk Ape Executives NFT, DeviantArt, Pixiv, ان‌اف‌تی‌, Internet of Experiences, IoX, اینترنت تجربیات, Metaverse, متاورس, META, متا, NFT, اعتبارنامه, Social Engineering, مهندسی اجتماعی, phishing, malware, ransomware , DDoS, Cyber Security, حملات سایبری, جاسوسی سایبری, فیشینگ, باج افزار, بدافزار, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ