متا: پنجاه هزار نفر قربانی شرکت‌های نظارتی در پلتفرم‌های مجازی

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir meta surveillance for hire firms 1
متا هفت شرکت نظارت بر فعالیت را که قربانیان بی‌گناه در بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان هدف قرار می‌دهند را از پلتفرم خود حذف کرده است.

شرکت مادر فیسبوک در گزارشی که دیروز منتشر شد فاش کرد که این هفت شرکت در چین، اسرائیل، هند و مقدونیه شمالی مستقر هستند. گفته می‌شود که خدمات آن‌ها حدود ۵۰۰۰۰ قربانی از جمله روزنامه نگاران، مخالفان، منتقدان رژیم‌های خودکامه، خانواده‌های مخالفان و فعالان حقوق بشر را هدف قرار داده است.

چهار نهادی که در اسرائیل مستقر هستند شامل Cobwebs Technologies، Cognyte، Black Cube و Bluehawk CI می‌باشند. این کشور سهم قابل توجهی در بازار جهانی نظارت، به ویژه از طریق کار شرکت جنجالی NSO Group، که واتس اپ در سال ۲۰۱۹ یک پرونده قانونی علیه آن به راه انداخت کرد را دارد.

متا اعلام کرد که سازمان‌ها در قالب سه مرحله هدف‌گیری، فعالیت می‌کنند: «شناسایی» از طریق نرم‌افزار خودکار؛ «تعامل» در جهت تلاش برای ایجاد اعتماد با فرد هدف؛ و «استثمار» از طریق‌ ایمیل‌ها و پیام‌های فیشینگ.

متا گفت: «اگرچه بحث کلی عمدتاً بر مرحله بهره‌برداری متمرکز شده است، اما مهم است که کل چرخه عملکرد حمله را مختل کنیم، زیرا مراحل اولیه، امکان انجام مراحل بعدی را میسر می‌کند. اگر ما بتوانیم زودتر و به طور جمعی با این تهدید در زنجیره نظارت مقابله کنیم، به ما کمک می‌کند که قبل از اینکه به مرحله نهایی و جدی‌ترین مرحله به خطر انداختن دستگاه‌ها و حساب‌های افراد برسد، آسیب و مخاطرات را متوقف نماییم».

این غول رسانه‌های اجتماعی گفت که نهاد‌های حذف شده استاندارد‌های انجمن و شرایط خدمات آن را نقض می‌کرده‌اند.

این شبکه افزود: «با توجه به شدت تخلفات آن‌ها، ما آن‌ها را از خدمات خود منع کرده‌ایم. برای کمک به مختل کردن این فعالیت‌ها، زیرساخت‌های اینترنتی مرتبط را مسدود کردیم و اظهارنامه‌های توقف و انسداد را صادر نموده و به آن‌ها هشدار دادیم که اقداماتی همچون هدف قرار دادن افراد، در پلتفرم ما جایی ندارد».

«ما همچنین یافته‌های خود را با محققان امنیتی، سایر پلتفرم‌ها و سیاست‌گذاران به اشتراک گذاشتیم تا بتوانند اقدامات مناسب را به کار ببندند».

نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد دولت ایالات متحده اکنون فعالیت‌های شرکت‌های نظارتی مانند این را به طور جدی پیگیر می‌نماید.

در ماه نوامبر، وزارت خزانه داری، NSO Group را به فهرست نهاد‌های تحت تحریم خود اضافه کرد و خرید قطعات از شرکت‌های آمریکایی را برای این شرکت را سخت‌تر کرد.

برچسب ها: Surveillance-for-Hire, Platform, META, متا, چین, Black Cube, Cognyte, Cobwebs Technologies, Bluehawk CI, NSO Group, پلتفرم, Facebook, cybersecurity, China, واتس اپ, فیسبوک, israel, phishing, اسرائیل, WhatsApp, فیشینگ, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ