ضبط سرورها و محدودیت حساب بیتکوین باج افزار DarkSide بعد از حمله به زیرساخت های سوخت ایالات متحده

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 

باند بدافزار DarkSide در پشت حمله سایبری اخیر به Colonial Pipeline بوده است اما مشخص نیست که چه کسی در پشت پرده اختلال در زیرساخت های سایبری DarkSide بوده است.

گروه مجرمان سایبری باج افزار DarkSide که باعث بروز وقفه ای شش روزه در خط لوله Colonial Pipeline در هفته گذشته که منجر به کمبود سوخت و افزایش قیمت در سراسر ایالات متحده شده بودند، در حال پایان دادن به آن هستند.

این باند مجرمین اعلام کرد پس از آنکه سرورهای آنها ضبط شد و همچنین در پی درز اطلاعات حساب رمزارز این گروه توسط عاملان ناشناس، که برای پرداخت های خود از آن استفاده میکردند، عملیات خود را متوقف می کند.

در صورت دسترسی از طریق TORبه دارک وب و بررسی آدرس سایت DarkSide، اعلانی نمایش داده میشود که اعلام میکند این آدرس قابل یافتن نیست.

takian.ir bitcoin servers darkside ransomware gang seized 1

پیامی که توسط این گروه ارسال شده، بدین مضمون است: "چند ساعت پیش، ما دسترسی به بخش عمومی زیرساخت های خود را از دست دادیم".

در ادامه این پیام توضیح داده است که این خسارت بر وبلاگ قربانیان که اطلاعات سرقت شده از قربانیانی که از پرداخت باج خودداری کرده اند، منتشر می شود، تأثیر گذاشته است.

این حمله همچنین سرور پرداخت آنها و مواردی که ویژگی DoS آن را تأمین می کنند و برای تهییج کردن قربانیانی که از پرداخت باج ممانعت میکنند، مورد استفاده قرار میگرفته، از کار انداخته است.

این بروزرسانی همچنین ادعا میکند که سازمان دهندگان DarkSide در حال انتشار ابزارهای رمزگشایی برای تمام شرکت هایی هستند که تحت حمله باج افزاری قرار گرفته اند، اما هنوز هزینه ای پرداخت نکرده اند.

در این دستورالعمل ها آمده است: "پس از آن، شما آزاد خواهید بود هر کجا که خواستید با آنها ارتباط برقرار کنید".

takian.ir bitcoin servers darkside ransomware gang seized 2

همانطور که توسط برخی از متخصصان، به ویژه Intel471 اعلام شده است، برخی از اعضای اصلی DarkSide نیز با باند REvil گره خورده اند. جای تعجب نیست که برخی از متن های جزئیات پیام توسط DarkSide ظاهراً توسط یکی از رهبران پلتفرم سرویس باج افزار REvil نوشته شده است.

به گفته برایان کربس، نماینده REvil گفته است که برنامه آن ایجاد محدودیت های جدید در سازمان هایی است که شرکت های وابسته آنها می توانند هدف حملات باج افزاری واقع شوند؛ و از این پس حمله به "بخش اجتماعی" (که به عنوان موسسات بهداشتی و آموزشی تعریف شده است) و سازمانها در "بخش دولت" (ایالت) هر کشور ممنوع است. همکاران وابسته نیز قبل از آلوده کردن قربانیان ملزم به دریافت تأییدیه می شوند.

در زمان انتشار این مقاله، هنوز مشخص نبود که چه کسی وب سایت Darkside را مجبور به قطع ارتباط وب کرده و چه کسی پشت تخلیه حساب رمزنگاری شده آنها است.

برچسب ها: زیرساخت های نفتی, ایالات متحده, Ransom, USA, Colonial Pipeline, DarkWeb, REvil, DarkSide, دارک وب, DoS, اینتل, Intel, cybersecurity, رمزارز, بیت‌کوین , ransomware , cryptocurrency, Cryptocurrencies, باج افزار, بدافزار, امنیت سایبری, Cyber Attacks, Bitcoin, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ