در اقدامی عجیب، مایکروسافت بیش از60 هزار عدد از پتنت های خود را به صورت متن باز منتشر کرد

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش سایت zdnet، شرکت مایکروسافت به تازگی به انجمن «Open Invention Network» پیوسته و بیش از60 هزار عدد از پتنت ها (حق ثبت اختراع) خود را به صورت متن باز منتشر کرده است. این شرکت ادعا می کند، هدف از این کار محافظت از لینوکس و دیگر نرم افزارهای متن باز در برابر نقض حق اختراع است.Takian.ir microsoft open sources its entire patent portfolio

انجمن شبکه اختراعات باز، بیش از 2 هزار 600 عضو دارد و تا پیش از پیوستن مایکروسافت به آن، بیش از یک هزار و 300 پتنت جهانی و برنامه را شامل می شد. اعضای این انجمن طیف وسیعی از توسعه دهندگان فردی تا شرکت های بزرگی مانند گوگل، IBM و رد هت را در بر می گیرد. اعضا بدون این که قانونی را نقض کرده باشند، علاوه بر حق اختراع خود به همه ی نمونه های موجود دیگر نیز دسترسی دارند.

کیث برگلت (Keith Bergelt)، مدیرعامل انجمن Open Invention Network گفت:

 

این همه ی چیزی است که مایکروسافت دارد و حق اختراع های موجود همه چیز را از فناوری های منبع باز قدیمی مانند اندروید، هسته ی لینوکس، اپن استک (OpenStack) تا دستاوردهای جدیدی مانند LF Energy و HyperLedger، نسخه های گذشته و تازه ی آنها را شامل می شود.

 

اریک اندرسن (Erich Andersen)، معاون امور بازرگانی و مدیر مالکیت معنوی مایکروسافت در بلاگ این شرکت نوشت:

 

ما می دانیم که تصمیم مایکروسافت برای پیوستن به انجمن OIN برای عده ای تعجب آور است. دیگر بر کسی پنهان نیست که این شرکت در گذشته با جوامع منبع باز اختلاف نظر داشت.

 

عده ای از کارشناسان امنیتی معتقدند برنامه های منبع باز به بستر مناسبی برای هکرها تبدیل شده اند و این اقدام مایکروسافت ممکن است شرایط را برای اقدامات آنها تسهیل کند. حال باید دید مایکروسافت برای حفظ امنیت محصولات و پتنت های خود در برابر حملات سایبری چه تمهیداتی می اندیشد.

برچسب ها: مالکیت معنوی, نقض حق اختراع, انجمن شبکه اختراعات باز, Open Invention Network, متن باز, حق ثبت اختراع, مایکروسافت

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ