حملات جدید DDoS اکنون با Monero Ransom آغاز شده است

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش سایت هکرید، پس از یک وقفه کوتاه حملات اختلال سرویس توزیع شده (DDoS) با رویکری تازه بازگشته است. از طرفی این حملات بسیار گسترده تر و ویرانگر شده اند.Takian.ir ddos attacks now launched with monero ransom notes

شرکت امنیت سایبری «Akamai» اعلام کرد که حملات اختلال سرویس توزیع شده با ویرانگری و ساز و کاری جدید، در زمینه تعداد قربانی رکورد شکنی کرده است. در روش جدید حملات اختلال سرویس از باج افزار ها استفاده میشود، به عبارتی دیگر از یک باج افزار برای دریافت باج و همزمان برای ایجاد اختلال در سیستم استفاده می شود.

 حملات اختلال سرویس از هفته گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است و مشکلاتی را برای وب سایت ها ایجاد کرده اند که با اضافه کردن بار مضاعف دسترسی به سایت ها را مختل می کنند.

در حملات اختلال سرویس توضیع شده، در حدود 1.35 ترابایت در ثانیه از اطلاعات کاربران را رمز نگاری کرده و از کاربر درخواست باج می کند.

هدف از انجام این حملات فقط ایجاد اختلال نیست بلکه هکر ها به دنبال باج خواهی نیز هستند. طبق تحقیقات صورت گرفته تعدادی بالغ بر 50 هزار سیستم در معرض هک شدن هستند.

در کل حملات اختلال سرویس توزیع شده براساس ایجاد ترافیک دروغین موجبات مشکلاتی را برای مدیران سیستم رغم میزنند و از طرفی دیگر با بهره گیری از باج افزار ها به دنبال سرقت ارزهای دیجیتالی نیز هستند. همانطور که اشاره شد 50 هزار سیستم از ایمنی لازم برخوردار نبوده و نیازمند ایمن سازی هستند.

Takian.ir ddos attacks now launched with monero ransom notes code

برچسب ها: حملات اختلال سرویس توزیع شده, DDoS, باج افزار, امنیت سایبری, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ