جایزه ده میلیون دلاری ایالات متحده برای اطلاعات در مورد هکر‌های باج‌افزار Conti

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir conti ransomware 10 million usd prize 1
وزارت امور خارجه ایالات متحده برای هر گونه اطلاعاتی که منجر به شناسایی افراد کلیدی که بخشی از باند بدنام جنایات سایبری Conti هستند بشود، تا ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

علاوه بر این، ۵ میلیون دلار دیگر برای اطلاعات امنیتی ارائه می‌دهد که می‌تواند به دستگیری یا محکوم کردن افرادی که در حال توطئه یا تلاش برای وابستگی به این گروه در یک حمله باج‌افزار هستند، کمک کند.

این سازمان، باج‌افزار Conti را «هزینه‌برترین نوع باج‌افزاری اعلام کرد که تا به حال مستند و شناسایی شده است».

بدافزر Conti، کار یک گروه جنایت سازمان‌یافته فراملی مستقر در روسیه به نام Gold Ulrick، یکی از پرکارترین کارتل‌های باج‌افزاری است که به حمله به نهاد‌ها در سطح جهانی ادامه داده و همزمان با جذب TrickBot و اجرای چالش‌های جانبی که شامل اخاذی داده‌ها می‌شود، امپراتوری جرایم سایبری خود را گسترش داده است.

پس از اینکه این گروه، حمایت عمومی از تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه را اعلام کرد، این گروه دچار نقض بزرگی شده و سورس کد و چت‌های داخلی آن در یک دامین عمومی افشا شد. اما نشت‌ها کمک زیادی به کند کردن حملات این گروه نکرده است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه، گفته می‌شود که کونتی تا ژانویه ۲۰۲۲ بیش از ۱۰۰۰ سازمان را قربانی کرده است که پرداختی قربانیان بیش از ۱۵۰ میلیون دلار بوده است. ماه گذشته، این گروه مسئولیت حمله به شبکه‌های دولتی کاستاریکا را نیز به عهده گرفت.

این اولین باری نیست که دولت ایالات متحده به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای "برهم زدن و از بین بردن جرایم سازمان یافته فراملی در سطح جهانی، از جمله جرایم سایبری" و محافظت از "قربانیان احتمالی باج‌افزار در سراسر جهان در برابر بهره‌برداری توسط مجرمان سایبری"، جوایزی ارائه می‌دهد.

در نوامبر ۲۰۲۱، جوایز مشابهی را برای مکان‌یابی گروه‌های جنایتکار مرتبط با باج‌افزار DarkSide و REvil ارائه کرد، که در سال گذشته در حملات بسیار حجیم و گسترده به Colonial Pipeline و Kaseya استفاده شد.

برچسب ها: جرایم سازمان یافته, Gold Ulrick, کونتی, Ukraine, اوکراین, Russia, باج‌افزار, Kaseya, Conti, ایالات متحده, Colonial Pipeline, REvil, DarkSide, جرایم سایبری, cyber crimes, cybersecurity, malware, ransomware , Trickbot, روسیه, بدافزار, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ