اعتراف کمپانی ByteDance چین به سواستفاده از داده‌های TikTok برای ردیابی کاربران

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir tiktok stealing ip address
این شرکت روز جمعه اعتراف کرد که کارکنان غول فناوری چینی ByteDance به طور نامناسب و خطرناکی به داده‌های پلتفرم رسانه اجتماعی TikTok دسترسی دارند که از آن برای ردیابی روزنامهنگاران و کشف منابع افرادی که در راستای افشای اطلاعات اقدام می‌کنند، استفاده می‌نمایند.

شرکت TikTok تمام تلاش خود را کرده است تا مشتریان و دولت‌های بازار‌های بزرگی مانند ایالات متحده را متقاعد کند که حریم خصوصی داده‌های کاربران محافظت می‌شود و هیچ تهدیدی برای امنیت ملی ایجاد نمی‌کند.

اما شرکت مادر ByteDance روز جمعه به به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که چندین کارمند به عنوان بخشی از تحقیقات داخلی در مورد درز اطلاعات شرکت به رسانه‌ها به داده‌های دو روزنامه‌نگار دسترسی پیدا کردهاند.

ایمیلی که توسط اریش اندرسن، مشاور عمومی ByteDance توسط آن خبرگزاری مشاهده شد، گفته است که آنها‌امیدوار بودند ارتباطاتی بین کارکنان و یک خبرنگار فایننشال تایمز و یک روزنامهنگار سابق BuzzFeed را شناسایی کنند.

هر دو روزنامهنگار قبلاً در مورد محتویات اطلاعات که از شرکت درز کرده بود، اطلاعرسانی کرده بودند.

اندرسن گفت که هیچ یک از کارمندانی که در این رابطه دخیل بوده‌اند، در ByteDance استخدام نشده‌اند، هرچند او تعداد اخراج شده‌ها را فاش نکرد.

شرکت ByteDance در بیانیه‌ای به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که "ابتکارات غلط و اشتباهی که به طور جدی قوانین و رفتار سازمانی شرکت را نقض می‌کند" را محکوم می‌کند.

کارمندان آدرس IP روزنامه نگاران را به دست آورده بودند تا مشخص کنند آیا آن‌ها در همان مکانی هستند که همکاران ByteDance مظنون به افشای اطلاعات محرمانه هستند، یا خیر و اینکه بررسی نمایند شرکتی از آن طرح برای تعیین خط مشی تیم آنالیز آن‌ها و یک شرکت حقوقی خارجی اقدام نمودهاند، دقیقاً به چه اطلاعاتی دست پیدا کرده‌اند.

با این حال، تا حدودی به این دلیل که آدرس‌های IP فقط داده‌های موقعیت مکانی تقریبی را نشان می‌دهند، این طرح شکست خورد.

مجموعه TikTok دوباره در ایالات متحده در کانون توجه قرار گرفت و کنگره آماده تصویب ممنوعیت استفاده از برنامه ویدیوی کوتاه بسیار محبوب در دستگاه‌های دولتی به دلیل خطرات امنیتی در سراسر کشور است.

مجلس نمایندگان می‌تواند این هفته قانونی را تصویب کند که استفاده از TikTok در تلفن‌های حرف‌های کارمندان دولت را ممنوع می‌کند، اقدامی که به دنبال ممنوعیت‌ها در حدود ۲۰ ایالت آمریکا انجام می‌شود.

مجموعه TikTok به دنبال متقاعد کردن مقامات ایالات متحده است که داده‌های ایالات متحده تنها در سرور‌های واقع در این کشور محافظت و ذخیره می‌شود.

اما به دنبال گزارش‌های رسانه‌ها، این شرکت همچنین اعتراف کرد که کارمندان مستقر در چین به داده‌های کاربران آمریکایی دسترسی داشتند، اگرچه شرکت اصرار داشت که این دسترسی‌ها تحت شرایط سخت و بسیار محدودی بوده است.

برچسب ها: BuzzFeed, بایت دنس, رسانه اجتماعی, Data Security, چین, تیک تاک, Bytedance, Social Media, TikTok, ایالات متحده, USA, Social Network, IP Address, China, دفاع سایبری, تهدیدات سایبری, Cyber Security, سرقت اطلاعات, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ