آنچه شما باید در مورد Penetration Testing as a Service بدانید

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir penetration testing as a service
دو نوع اصلی تست نفوذ وجود دارد: تست نفوذ سنتی و تست نفوذ به عنوان یک سرویس یا Penetration Testing as a Service. در حالی که هر دو مزایای خود را دارند، Penetration Testing as a Service یا PTaaS چندین مزیت را ارائه می‌دهد که آن را برای بسیاری از مشاغل تبدیل به انتخاب بهتری می‌کند. در این مطلب، بررسی خواهیم کرد که PTaaS چیست، چگونه کار می‌کند و مزایایی که می‌توانید از استفاده از آن انتظار داشته باشید، چیست.

تست نفوذ: تعریف و فرآیند
اصطلاح "تست نفوذ" به نوعی از تست امنیتی اشاره دارد که در آن محققان حملات دنیای واقعی را به یک سیستم کامپیوتری شبیه‌سازی می‌کنند تا امنیت آن را ارزیابی کنند. Pentesting می‌تواند برای ارزیابی تهدیدات خارجی و داخلی، شناسایی آسیب‌پذیری‌ها و تعیین بهترین راه برای دفاع در برابر حملات احتمالی استفاده شود.

تست نفوذ یک عملیات سازمان یافته است. هدف متخصصان امنیت شناسایی و سواستفاده از ایرادات سیستم شما در حالی است که هیچ گونه احتمال اختلال یا آسیبی وجود ندارد. چند مرحله برای این روش وجود دارد.

شما با متخصصان امنیتی همکاری می‌کنید تا گستردگی تحقیقات را تعیین کنید.

داده‌ها را درست مانند یک هکر جمع‌آوری می‌کنند و از آن به نفع خود شما استفاده می‌نمایند.

فایل شما را از نظر آسیب‌پذیری اسکن می‌کنند.

خطرات مرتبط با عیوب خاص را برای تعیین خطری که آن‌ها را نشان می‌دهند، بررسی می‌نمایند.

یک گزارش Pentest تهیه می‌کنند که آسیب‌پذیری‌ها و رتبه‌بندی ریسک آن‌ها را ثبت می‌کند.

به توسعه‌دهندگان شما در یافتن و اصلاح هر گونه آسیب‌پذیری کمک می‌کنند.

تست نفوذ یک راه عالی برای افزودن به برنامه امنیت سایبری شما است. این امکان را به شما می‌دهد تا وضعیت فعلی سیستم خود را ارزیابی کنید، هر گونه کمبود امنیت را ایمن کنید و الزامات امنیتی را برآورده کنید. مشکل این استراتژی این است که به محض نصب یک ویژگی جدید یا انتشار یک بروزرسانی، گزارش PEN قدیمی می‌شود. در حالی که ممکن است از گزارش VAPT خود مطمئن باشید، هکر‌ها یک آسیب‌پذیری در سیستم شما پیدا می‌کنند.

اساساً PTaaS چیست؟
زمان؛ این به کسب و کار‌ها اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه هکر‌ها فرصت سواستفاده از آن‌ها را داشته باشند، آسیب‌پذیری‌های سیستم خود را شناسایی کنند.

بازخورد اولیه در مورد تغییرات کد: با انجام آزمایش‌های نفوذ به طور منظم، کسب‌وکار‌ها می‌توانند بازخورد اولیه در مورد هر تغییر کدی که ممکن است بر امنیت سیستم‌هایشان تأثیر بگذارد دریافت کنند. این بازخورد می‌تواند به کسب‌وکار‌ها کمک کند تا تغییرات لازم را در کد خود انجام دهند تا مطمئن شوند که سیستم‌هایشان ایمن باقی می‌مانند.

پشتیبانی از اصلاح در لحظه: علاوه بر ارائه بازخورد اولیه در مورد تغییرات کد، آزمایش نفوذ به عنوان یک پلتفرم خدمات، پشتیبانی از اصلاح درلحظه را نیز ارائه می‌کند. این پشتیبانی می‌تواند به کسب‌وکار‌ها کمک کند تا آسیب‌پذیری‌هایی را که در طول آزمایش‌های نفوذ شناسایی می‌شوند، به شکلی سریع و کارآمد، برطرف کنند.

دسترسی به مهندسان امنیتی: وقتی از خدمات تست نفوذ استفاده می‌کنید، به تیمی از مهندسین امنیت با تجربه دسترسی خواهید داشت. این مهندسان می‌توانند راهنمایی و مشاوره تخصصی در مورد چگونگی ایمن‌سازی مؤثر سیستم‌های خود در برابر تهدیدات شناخته شده و ناشناخته را به شما ارائه دهند.

نتیجه‌گیری
تست نفوذ به عنوان یک سرویس یا PTaaS، روشی مؤثر برای کسب و کار‌ها برای اطمینان از امنیت سیستم‌های خود است. با استفاده از خدمات تست نفوذ، شرکت‌ها ممکن است بازخورد فوری در مورد تغییرات کد و دسترسی به کارشناسان امنیتی با تجربه دریافت کنند. اگر به دنبال یک راهنمای جامع برای تست نفوذ به عنوان یک سرویس هستید، تنها به ویژگی‌ها و مزایای ذکر شده در این مقاله اکتفا نکنید.

برچسب ها: VAPT, Pentesting, PENTEST, Penetration Test, PTaaS, Penetration Testing as a Service, تست نفوذ به عنوان یک سرویس, آسیب‌پذیری, Vulnerability, تست نفوذ شبکه, انواع تست نفوذ, مراحل تست نفوذ, روش های تست نفوذ, تست نفوذ, Cyber Security, حملات سایبری, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ