آسیب پذیری VPN، راهکار حمله هکرهای مرتبط با کره شمالی به موسسه تحقیقات هسته ای

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir north korea exploited vpn flaw to hack south nuclear research institute main

یک سازمان تحقیقات انرژی هسته ای در کره جنوبی پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه همسایه شمالی این کشور در نقض امنیت این مجموعه دست داشته است، اذعان کرد که در حال حاضر مشغول بررسی یک نقض امنیتی میباشد.

دادستان ها تائه‌کونگ که عضو کمیته اطلاعات پارلمانی است، به تحقیقات یک مجموعه ثالث اشاره کرد که حمله 14 ماه می را به گروه APT با نام Kimsuky مورد حمایت پیونگ یانگ نسبت داده است.

به گزارش رویترز، عقبه یکی از 13 آدرس IP مورد استفاده برای حمله (27.102.114[.]89) به انستیتوی تحقیقات انرژی اتمی کره (KAERI) به این گروه برمیگردد که از حدود سال 2012 در حال فعالیت است.

ها تایه‌کونگ در بیانیه ای گفته است: "این حادثه می تواند خطرات جدی امنیتی را در صورت نشت اطلاعات اصلی به کره شمالی ایجاد کند، چرا که KAERI بزرگترین اتاق فکر این کشور است که در حال مطالعه فن آوری هسته ای از جمله راکتورها و رادهای سوخت میباشد".

انستیتوی تحقیقات انرژی اتمی کره یا KAERI روز جمعه با صدور اعلانیه ای اذعان کرد که برخی از سیستم ها توسط "شخص خارجی ناشناس" از طریق آسیب پذیری VPN نقض شده است. متعاقبا پس از آن، آدرس IP عامل مخرب را مسدود کرده و باگ را وصله کرده اند.

مرکز KAERI افزود: "در حال حاضر انستیتو تحقیقات انرژی اتمی در حال بررسی موضوع هک و میزان خسارت و سایر ابعاد حادثه و موثر بودن آن با سازمان های مرتبط است".

این موسسه گفت که بیانیه قبلی مبنی بر انکار هرگونه حادثه هکری به اشتباه صادر شده است، و از هرگونه نگرانی که به دلیل این نقض به مردم تحمیل شده است، عذرخواهی کرد!

takian.ir north korea exploited vpn flaw to hack south nuclear research institute

 

تصور می شود کره شمالی پس از مذاکره با ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2019 که به بن بست خورد، در حال کار بر روی پلوتونیوم با گرید تسلیحات هسته ای میباشد.

به گفته مقامات آمریکایی، کیمسوکی نزدیک به یک دهه است که این دست اطلاعات را برای رژیم کره شمالی جمع آوری می کند و بیشتر به موضوعات سیاست خارجی و امنیت ملی، از جمله تحریم ها و سلاح های هسته ای می پردازد.

در اوایل این ماه، شرکت امنیت سایبری Malwarebytes موجی از حملات توسط مهاجمین برای حمله به مقامات عالی رتبه دولتی در کشور که با نصب بک‌دوری به نام AppleSeed در اندروید و ویندوز اقدام به جمع آوری اطلاعات ارزشمند میکردند را، افشا کرد.

در گذشته نیز این گروه مهاجم برای حمله به سازمانهایی از جمله موسسه Sejong چین، موسسه تجزیه و تحلیل دفاعی کره (KIDA) و وزارت وحدت ملی کره جنوبی مقصر شناخته شده است.

شایان ذکر است که از سویی دقیقا مشخص نیست از آسیب پذیری کدام VPN برای نقض شبکه استفاده شده است. اما باید بدین نکته توجه نمود که سیستم های VPN وصله نشده Pulse Secure ،SonicWall ،Fortinet FortiOS و Citrix در سال های اخیر مورد حمله چندین عامل تهدید قرار گرفته اند.

برچسب ها: Malwarebytes, AppleSeed, انرژی هسته ای, Citrix, Pulse Secure, Kimsuky, Nuclear Power, North Korea, KAERI, وی پی ان, Fortinet, Sonicwall, cybersecurity, Hack, Breach, Vulnerability, VPN, کره شمالی, هک, امنیت سایبری, نفوذ, آسیب پذیری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ