آسیب‌های جبران‌ناپذیر جرایم سایبری خارج از کنترل در دنیای واقعی

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir cyber criminals physical harm 1
باج‌افزار‌ها و حملات آنلاین می‌توانند منجر به عواقب مرگبار در دنیای واقعی شوند. دولت‌ها باید در پاسخ به مشکلات، حضور فعالتری در این عرصه داشته باشند.

در سال ۲۰۲۲، حوادث سایبری باعث اختلال واقعی و پایدار در آسایش روزمره ما خواهد شد که حتی شاید بتواند مردم را به مسیر مرگ بکشاند. این به دلیل پیشرفت ژئوپلیتیکی بزرگی نیست، بلکه به این دلیل است که گروهی از جنایتکاران نیمه پیچیده، سازمان یافته و عمدتاً روسی به طور فزاینده‌ای از کنترل خارج شده‌اند.

چند سالی است که ترکیبی عجیب از هالیوود و مجموعه نظامی_صنعتی به ما می‌گوید که حملات سایبری تهدیدی وجودی برای بشریت است، اما واقعیت چیز دیگری بوده است. آسیب‌های سایبری که توسط افراد مخرب تحمیل می‌شود بسیار جدی است، اما عمدتاً به روش‌های نفوذی و برنده و عمدتاً نامرئی انجام می‌شوند. نزدیک‌ترین مورد، افراد عادی هستند که در مواجهه با «حمله سایبری» یا مقدار کمی پول از دست می‌دهند و یا نامه‌ای از شرکت که با آن تجارت می‌کنند دریافت می‌نمایند که به آن‌ها می‌گویند برخی از داده‌های شخصی که ارزش آن را نمی‌دانند، توسط افرادی در قاره دیگری که هیچکس واقعاً هویت آن‌ها را نمی‌داند، به سرقت رفته است. یک استثنای عجیب وجود دارد (به عنوان مثال، دولت روسیه علاقه زیادی به ضربه زدن به اوکراین دارد) اما برای اکثر مردم در بیشتر کشور‌ها، حملات سایبری چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

اما این حالت تغییر خواهد کرد، زیرا مجرمان سایبری به طور فزاینده‌ای به روش‌هایی حمله می‌کنند که عواقب بسیار آسیب‌رسان‌تر و قابل مشاهده‌تری دارند. در نیمه اول سال ۲۰۲۱، اختلال در خط لوله Colonial Pipeline در ایالات متحده باعث خالی شدن دو سوم پمپ بنزین‌ها در کارولینای جنوبی شد که باعث اوجگیری وحشت و تمام خطرات ناشی از آن شد. غذا‌های تازه در مقادیر زیادی در سوئد به این دلیل که مغازه‌های سوپرمارکت کار نمی‌کردند به افراد داده می‌شد. مدارس در نیوزلند و بریتانیا آسیب دیدند. خطرناکتر از همه، مراقبت‌های بهداشتی مورد هدف قرار گرفت. در ماه می‌، کل سرویس بهداشتی ایرلند برای هفته‌ها فلج شد و در طول بهار و تابستان ده‌ها بیمارستان در اروپا و ایالات متحده به دلیل حملات باج‌افزاری از دریافت خدمات سیستم‌های حیاتی محروم شدند.

در ماه ژوئن، حملات سایبری در نشست سالانه کشور‌های G7 در کرنوال در دستور کار قرار گرفت و بسیاری از بزرگان صنعت امنیت سایبری‌ امیدوار بودند که این مسأله همراه با مقابله جو بایدن با ولادیمیر پوتین به دلیل پناه دادن به جنایتکاران در خاک روسیه، جریان را تغییر دهد. با این حال، بعید است که این اتفاق بیفتد، زیرا ما هنوز تقریباً هیچ راهی برای مجازات مجرمان سایبری نداریم.

پس از یک سکون کوتاه مدت، فعالیت باج‌افزار‌ها در سال ۲۰۲۱ ادامه یافت و خطر کمتری را در پی نداشت. علیرغم توجه جهانی به فعالیت‌های آن‌ها، فقدان تحریم‌های قابل قبول، این جرات را به جنایتکاران داده است تا به مراکزی از جمله به مراکز مراقبت از کودکان و بیمارستان‌ها در ایالات متحده و سیستم رزرو واکسن کووید در داخل و اطراف رم حمله کنند. بدتر از آن این است که، توجه سیاسی به این مشکلات سایبری در حال کاهش است.

در آینده‌ای نزدیک، دولت‌ها، بازرسان و محققان باید از خود حضور بیشتری نشان دهند. حملات باج افزارز، حملاتی سودآور برای مهاجمین هستند. در سال ۲۰۲۱، گروه هکر‌های DarkSide که خط لوله Colonial Pipeline را غیرفعال کردند، تنها در ۹ ماه حداقل ۹۰ میلیون دلار (۶۶ میلیون پوند) درآمد کسب کردند. Emisoft، یک شرکت امنیت سایبری، مجموع پرداخت باج در سال ۲۰۲۰ را حداقل ۱۸ میلیارد دلار محاسبه کرده است. و این بدان معناست که مهاجمان در مورد ایجاد صدمات فیزیکی واقعی تردید‌های کمتری دارند. هیچ مدرک مستقیمی وجود ندارد که نشان دهد کسی در نتیجه حملات سایبری امسال به بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده است. اما جلوگیری از دریافت واکسن توسط افراد همچنان یک عمل خشونت‌آمیز است، حتی اگر از راه دور توسط رایانه انجام شود. در سال ۲۰۲۲، زمانی که آن چهره‌های مخفی که در پشت صفحه نمایش خود پنهان شده‌اند، باعث صدمه یا مرگ واقعی انسان شوند، زمانیست که آسیب بزرگ و فیزیکی از اعمال سایبری بروز پیدا خواهند کرد.

برچسب ها: حملات باج‌افزاری, مراقبت‌ بهداشتی, حملات آنلاین, Covid19, کووید, واکسن, Emisoft, اوکراین, هالیوود, کووید-۱۹, باج‌افزار, ایالات متحده, Colonial Pipeline, DarkSide, جرایم سایبری, malware, ransomware , Cyber Security, روسیه, بدافزار, امنیت سایبری, Cyber Attacks, مجرمان سایبری, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ